Eredetileg a beharangozóban elmondottak kerültek volna a mai nap terítékre, de úgy tűnik a hazai média két (GKIeNET és Kutatócentrum) kutatásnak köszönhetően elhalmozott minket jobbnál jobb (és néha hatásvadász) cikkekkel.
Ha valakinek nincs ideje olvasgatni, annak egy rövid összefoglaló: a hírportálok egyhangúan számolnak be arról a jó hírről, hogy az online eladások idén is nőttek, bár még el vagyunk maradva a nemzetközi számoktól. Még jobb hír, hogy nem csak az eladások száma, hanem egy-egy eladás összértéke is nőtt, azaz egyre jobban bízunk az online vásárlásban. Idén már az internetes kereskedelem a teljes kiskereskedelemi forgalom 2,2%-át is elérheti.
Számunka legfontosabb adat mégis az, ami egyébként nincs leírva, de kiolvasható, hogy minél több ideje működik egy webshop, annál nagyobb a forgalom és a piacra való belépés egyre nehezebb, mert itt is kezdenek kialakulni (már kialakultak) a "multik" akik elviszik a forgalom jelentős részét.
Új belépők számára a komoly előrelépési lehetőséget a több felületen való megjelenés adhatja – áll a tanulmányban.
Vegyük sorra a cikkeket!
GKIeNET hivatalos kutatás, rövid, de elgondolkodtató.
http://gkienet.hu/hu/hirek/tavaly-is-szarnyalt-a-magyarorszagi-e-kereskedelem/
Egy nagyon szép, átfogó írás talán több információval mint a felti oldal.
http://www.hwsw.hu/hirek/47277/gkienet-kutatas-online-kiskereskedelem-vasarlas-aukcio-kupon-magyarorszag.html
A hatásvadász Index cikk, azoknak, akik a fenti oldalakat nem ismerik:
http://index.hu/tech/2011/08/31/szarnyal_a_magyar_online_kereskedelem/
Egy másik kutatás is készült a Kutatócentrum jóvoltából, egy kicsit más megvilágításban. Több témában részletekbe menően. Érdemes elolvasni!
http://www.kutatocentrum.hu/hirek/2011/cikk-257
Akinek egyéb információja, saját statisztikája van hasonló kutatásokról, vagy csak szeretné kifejteni a véleményét, ne habozzon, ossza meg velünk a hozzászólások között!